eTwinning

Θεόδωρος Τομαρᾶς - Λίντα Αλεξοπούλου

Περιγραφή

Εδώ θα βρείτε όλα τα προγράμματα eTwinning που υλοποιούμε για τα "Εκπαιδευτήρια Πάνου", τις δράσεις μας, τις δραστηριότητες των παιδιών, καθώς και τις διακρίσεις μας.

                                    Με εκτίμηση

               Θεόδωρος Τομαρᾶς - Λίντα Αλεξοπούλου

                                  Φ ι λ ό λ ο γ ο ι

Κωδικός: LYC122
Κατηγορία: Λύκειο

Θεματικές Ενότητες

Άλλη μία σημαντική διάκριση ήρθε να προστεθεἰ στις πολλές διακρίσεις για το Λύκειο των "Εκπαιδευτηρίων Πάνου": η πρώτη θέση στα βραβεία eTwinning για το έργο "The Odyssey of words still continues"! Το έργο, ήταν σαν χθες, ξεκίνησε πριν τέσσερα ακριβώς χρόνια με τους μαθητές της Δ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου και συνεχίστηκε τις επόμενες τρεις χρονιές με τους μαθητές του Λυκείου για να μελετήσει την πορεία των ελληνικών λέξεων στον χώρο και τον χρόνο. Έχει ήδη αποσπάσει τρεις εθνικές και τρεις ευρωπαϊκές ετικέτες ποιότητας, ενώ αυτή η διάκριση ξεπέρασε ακόμα και το πιο αισιόδοξο σενάριο!!! Και έπεται συνέχεια ...

c712c1aa7_large.jpg

Η "Οδύσσεια των λέξεων" είναι ένα από τα πιο επιτυχημένα ευρωπαϊκά προγράμματα που έχει υλοποιήσει το σχολείο μας. Ξεκίνησε πριν από τέσσερα χρόνια με τους μαθητές της Τετάρτης Δημοτικού των "Εκπαιδευτηρίων Πάνου" και συνεχίστηκε τις επόμενες τρεις χρονιές από τους μαθητές του Λυκείου. Έχει ήδη βραβευθεί με τρεις εθνικές και τρεις ευρωπαϊκές ετικέτες ποιότητας. Θέμα του είναι η επιρροή της ελληνικής στις ευρωπαϊκές γλώσσες, η οποία γίνεται φανερή από τον μεγάλο αριθμό των λέξεων που χρησιμοποιούν οι Ευρωπαίοι στην καθημερινή τους ζωή και είναι εντυπωσιακά όμοιες, εφόσον προέρχονται από την ίδια ελληνική ρίζα. 
 
Μετά από τρία χρόνια επιτυχημένης πορείας, αποφασίσαμε ότι ήρθε η ώρα αυτό το συναρπαστικό ταξίδι στον κόσμο των Ευρωπαϊκών γλωσσών να φτάσει στο τέλος του. Το σχολείο μας, όπως κάθε χρόνο, είχε την ευθύνη της οργάνωσης, του σχεδιασμού των δραστηριοτήτων και του συντονισμού των ευρωπαίων εταίρων. Για τη φετινή χρονιά οι συνεργάτες μας ήταν Λύκεια από την Ιταλία, την Ισπανία, τη Γερμανία και την Ελλάδα. 
 
Κεντρικός στόχος και τελικό προϊόν της φετινής προσπάθειας, ήταν η δημιουργία από τους μαθητές ενός λεξικού με παρουσιάσεις για κάθε μία από τις 285 λέξεις που συγκεντρώσαμε. Παρά τις αντικειμενικές δυσκολίες που είχε η φετινή χρονιά λόγω της αιφνίδιας διακοπής των μαθημάτων σε όλες τις χώρες, εμείς συνεχίσαμε να συνεργαζόμαστε εξ αποστάσεως και τα καταφέραμε! Από τις 285 λέξεις παρουσιάζονται τελικά οι 254, αριθμός εξαιρετικά μεγάλος για τα δεδομένα της φετινής χρονιάς.
 
Οι μαθητές δούλεψαν σε διακρατικές ομάδες. Καθένας από τους 7 εκπαιδευτικούς ανέλαβε την εποπτεία 2 από τις 14 συνολικά ομάδες, ενώ οι λέξεις χωρίστηκαν σε κατηγορίες ανάλογα με το θέμα τους. Μπορείτε να περιηγηθείτε στον ιστότοπο του προγράμματος στην ακόλουθη διεύθυνση:

Η πλατφόρμα Europeana ιδρύθηκε και χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, παρέχοντας διαδικτυακή πρόσβαση σε μια τεράστια συλλογή υλικού πολιτιστικής κληρονομιάς από όλη την Ευρώπη. Περιλαμβάνει πάνω από 58 εκατομμύρια ψηφιοποιημένα αντικείμενα, όπως βιβλία, φωτογραφίες, πίνακες ζωγραφικής, τηλεοπτικές εκπομπές και τρισδιάστατα αντικείμενα. Εγκαινιάστηκε το 2008 με στόχο να συγκεντρώσει και να διαθέσει στο κοινό, το κομμάτι της πολιτιστικής κληρονομιάς που διασώζεται, έχει περάσει σε ψηφιακή μορφή και βρίσκεται διάσπαρτο σε μουσεία, βιβλιοθήκες και αρχεία ανά την Ευρώπη. 

 Το EUN (European Schoolnet: Δίκτυο Υπουργείων Παιδείας 34 ευρωπαϊκών χωρών) που δραστηριοποιείται στον τομέα της προώθησης της εκπαιδευτικής καινοτομίας, συνεργάζεται τα τελευταία χρόνια με το ίδρυμα Europeana με στόχο την ενίσχυση της χρήσης της ψηφιακής πολιτιστικής κληρονομιάς στην ευρωπαϊκή εκπαίδευση.

Στο πρόγραμμα αυτό συντονίστρια χώρα ήταν η Ουγγαρία και συνεργάτες, εκτός από το Λύκειο των "Εκπαιδευτηρίων Πάνου", σχολεία από τη Ρουμανία, την Ιταλία, την Ισπανία και τη Σερβία. Οι δραστηριότητες οργανώθηκαν με βάση τους μήνες (Οκτώβριος - Ιανουάριος) και εντάχθηκαν σε θεματικές ενότητες, σχετιζόμενες με κάποια από τις παγκόσμιες ημέρες που γιορτάζονται στη διάρκεια κάθε μήνα. Έτσι, 

  1. ο Οκτώβριος ήταν αφιερωμένος στην τρίτη ηλικία: Παγκόσμια Ημέρα Ηλικιωμένων (1η Οκτωβρίου).

  2. ο Νοέμβριος ήταν αφιερωμένος στα δικαιώματα των γυναικών: Διεθνής Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών (25 Νοεμβρίου).

  3. ο Δεκέμβριος ήταν αφιερωμένος στα Ανθρώπινα Δικαιώματα: Παγκόσμια Ημέρα Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (10 Δεκεμβρίου).

  4. ο Ιανουάριος ήταν αφιερωμένος στην κουλτούρα της συντονίστριας χώρας Ουγγαρίας: Παγκόσμια Ημέρα του Ουγγρικού πολιτισμού (22 Ιανουαρίου).

Τα παραπάνω θέματα προσεγγίστηκαν μέσα από πρωτότυπες και ευρηματικές  δραστηριότητες που μπορείτε να δείτε στην σελίδα του προγράμματος:

https://twinspace.etwinning.net/91221/home

aeb1abde_500.jpg

 

Το Λύκειο των "Εκπαιδευτηριων Πάνου" υλοποίησε ως συντονιστής ένα ακόμη ευρωπαϊκό πρόγραμμα με τίτλο "Smart Waste Management Sensors" και εταίρους σχολεία από την Ιταλία, την Ελλάδα, την Πορτογαλία, την Ισπανία και την Κροατία. Για την υλοποίηση του συγκεκριμένου προγράμματος, στο σχολείο μας  χορηγήθηκε από την εθνική υπηρεσία eTwinning ο αναγκαίος εξοπλισμός ως επιβράβευση για την αναγόρευσή του ως σχολείο eTwinning κατά τη σχολική χρονιά 2019-2020. Πρόκειται για ένα έργο STEM που αποσκοπεί στη δημιουργία ενός μηχανισμού ελέγχου της πληρότητας των κάδων απορριμμάτων με τη χρήση πλακέτας  arduino και τη δυνατότητα τηλε-ενημέρωσης των απορριμματοφόρων οχημάτων. Σκοπός είναι η  εξοικονόμηση ενέργειας από τη μείωση των περιττών διαδρομών και το ανάλογο θετικό αποτύπωμα στο περιβάλλον.

Το πρόγραμμα εντάσσεται στο πλαίσιο της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και αποσκοπεί στην ανάπτυξη δεξιοτήτων εφευρετικότητας αλγοριθμικών και προγραμματιστικών προτύπων, προτείνοντας μια λύση στο πρόβλημα της διαχείρισης των στερεών αποβλήτων και της εξοικονόμησης ενέργειας. 

Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2019-2020, ολοκληρώθηκε η διαδικασία του προγραμματισμού της πλακέτας arduino (δημιουργία κώδικα) καθώς και η σύνδεση της πλακέτας με το δίκτυο wifi, ώστε να εξασφαλίζεται η μετάδοση της πληροφορίας σε προκαθορισμένο διακομιστή αλληλογραφίας.

Παράλληλα, οι μαθητές απάντησαν σε κουίζ από το eco schools.global: “How litter conscious are you while at school?” και συνέκριναν τα αποτελέσματα με αυτά των μαθητών των άλλων σχολείων. Επίσης, οι μαθητές κλήθηκαν να ανακαλύψουν το προσωπικό οικολογικό τους αποτύπωμα μέσω διαδικτυακού κουίζ της WWF. Τα αποτελέσματα σε εικόνες screenshot αναρτήθηκαν σε twinboard στην αντίστοιχη σελίδα και οι μαθητές αντάλλαξαν απόψεις με τους εταίρους τους στο Forum του έργου.

Επιπλέον, πραγματοποιήθηκαν εργαστηριακές ασκήσεις για τον προγραμματισμό της πλακέτας arduino με απλά κυκλώματα (με χρήση λαμπτήρων και του αισθητήρα υπερήχων), έτσι ώστε να εξοικειωθούν οι μαθητές με την δημιουργία κώδικα.

Τέλος, οργανώθηκε webinar στο οποίο συμμετείχαν τα συνεργαζόμενα σχολεία και στο οποίο οι μαθητές προχώρησαν ψηφιακά στον προγραμματισμό της πλακέτας arduino χρησιμοποιώντας τη web εφαρμογή Tinkercad (https://www.tinkercad.com/), ενημερώθηκαν για τις δυνατότητες της εφαρμογής στη σχεδίαση τρισδιάστατων μοντέλων (3D Modeling και Design) και για τον τρόπο σύνδεσης της πλακέτας με το δίκτυο wi-fi.

Το έργο μας θα συνεχιστεί και την επόμενη σχολική χρονιά (έως το τέλος του έτους 2020), με τα ίδια συνεργαζόμενα σχολεία, προκειμένου να περάσουμε στην τελική φάση της υλοποίησης  που περιλαμβάνει τον σχεδιασμό του εξαρτήματος που θα περικλείει την πλακέτα arduino και την τοποθέτησή του σε κάδο απορριμμάτων του σχολείου μας.

Η συγκεκριμένη δράση δεν είναι η πρώτη που υλοποιείται στο σχολείο μας με κατευθυντήριο άξονα τη μεθοδολογία STEM. Οι μαθητές αλλά και οι εκπαιδευτικοί είναι ήδη εξοικειωμένοι με παρόμοια έργα. Η επίλυση του προβλήματος που τέθηκε ως βαση για την υλοποίηση αυτού του έργου (εξοικονόμηση ενέργειας από την καλύτερη διαχείριση των απορριμμάτων), ενισχύει τη διερευνητική ικανότητα των μαθητών για την εύρεση της λύσης, συμβάλλοντας έτσι στην ανάπτυξη δεξιοτήτων παρατήρησης, πειραματισμού και πρακτικής αξιοποίησης των φυσικών επιστημών και της τεχνολογίας.

Το έργο υλοποίησαν οι εκπαιδευτικοί Νάντια Μαραζιώτη και Λίντα Αλεξοπούλου

Μπορείτε να περιηγηθείτε στη σελίδα του προγράμματος και να δείτε όλη την εργασία που έχουν υλοποιήσει τα παιδιά έως τώρα:

https://twinspace.etwinning.net/99406/home

ab9ced64_500.png

Εθνική ετικέτα ποιότητας απέσπασε το eTwinning έργο “European Student Council 2019”. Πρόκειται για ένα φιλόδοξο εγχείρημα που διανύει ήδη την τρίτη χρονιά υλοποίησής του και σχετίζεται με την δημιουργία ενός ευρωπαϊκού μαθητικού συμβουλίου αποτελούμενου πλέον από οκτώ χώρες (Γαλλία, Πορτογαλία, Ισπανία, Ιταλία, Γερμανία, Πολωνία, Ρουμανία και Ελλάδα). Ιδρυτικό μέλος του ευρωπαϊκού μαθητικού συμβουλίου αποτελεί το Λύκειο των Εκπαιδευτηρίων Πάνου. Οι μαθητές, καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, υλοποιούν δραστηριότητες που προάγουν την ιδιότητα του Ευρωπαίου πολίτη χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα του eTwinning και συναντιούνται ως ολομέλεια μια φορά το χρόνο (κάθε Μάρτιο) στο Στρασβούργο όπου συνεδριάζουν στην αίθουσα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Στόχος μας είναι τα επόμενα χρόνια τα μέλη του να γίνουν 27, όσες είναι και οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Μπορείτε να περιηγηθείτε στις σελίδες αυτού του έργου στη διεύθυνση:
https://twinspace.etwinning.net/73743/home

aff1548c_500.jpeg                                                                                                          

 

Το έργο “No news is fake news” υλοποιήθηκε κατά το σχολικό έτος 2018-2019 και είχε ως θέμα τον ψηφιακό γραμματισμό, τις ψεύτικες ειδήσεις, την παραπληροφόρηση και την ασφάλεια στο διαδίκτυο.

Απέσπασε εθνική και ευρωπαϊκή ετικέτα ποιότητας.

Στο πρόγραμμα αυτό συμμετείχαν εκτός από την Ελλάδα, η Σουηδία, η Ιταλία, η Ουγγαρία, η Ρουμανία, η Κροατία και η Σερβία.

Μπορείτε να περιηγηθείτε στις σελίδες του έργου στη διεύθυνση: https://twinspace.etwinning.net/70912/home

Το πρόγραμμα αυτό υλοποιήθηκε κατά το σχολικό έτος 2017-2018 από τους φιλολόγους Θεόδωρο Τομαρᾶ και Λίντα Αλεξοπούλου με την Α΄και τη Β΄ Λυκείου.

Στο πρόγραμμα συμμετείχαν τα παρακάτω σχολεία:

  1. Ecole Européenne de Strasbourg, Strasbourg Γαλλία
  2. IES Fernando de Rojas, Salamanca Ισπανία
  3. 5o Γ.Ε.Λ. Θεσσαλονίκης / 5th General Lyceum of Thessaloniki, Thessaloniki Ελλάδα
  4. Liceo Scientifico Statale "A. Moro", Margherita Di Savoia (Bt) Ιταλία
  5. Escola Secundária da Quinta das Flores, Coimbra Πορτογαλία
  6. Ķeguma komercnovirziena vidusskola, Ķeguma Novads Λετονία
  7. Zespół Szkół nr 19 we Wrocławiu , Wrocław Πολωνία
  8. Plungės Saulės gimnazija, Plungė Λιθουανία

       Το έργο βραβεύτηκε με την εθνική και την ευρωπαϊκή ετικέτα ποιότητας.

Ο επίσημος ιστότοπος του έργου, στον οποίο αποτυπώνεται όλη η εργασία των μαθητών και των εκπαιδευτικών, βρίσκεται στην ηλεκτρονική διεύθυνση:

https://twinspace.etwinning.net/47653/home

Το πρόγραμμα αυτό υλοποιούν αυτό το σχολικό έτος (2017-2018) οι φιλόλογοι Θεόδωρος Τομαρᾶς και Λίντα Αλεξοπούλου με την Α΄ και τη Β΄ Λυκείου.

Το έργο βραβεύτηκε με την εθνική και την ευρωπαϊκή ετικέτα ποιότητας.

Στο πρόγραμμα, του οποίου είμαστε ιδρυτές συμμετέχουν τα παρακάτω σχολεία:

  1. Freiherr-vom-Stein-Schule, Fulda Γερμανία
  2. Collège Saint-Roch, Ferrières Βέλγιο
  3. College Belle Etoile, Saint Joseph Γαλλία
  4. The Heritage Private School, Limassol Κύπρος
  5. IIS "M. Hack", Morlupo (Rm) Ιταλία
  6. ICS 2 "Arnolfo di Cambio" di Colle di Val d'Elsa, Colle di Val d'Elsa (SI) Ιταλία
  7. Collège André Cabasse, Roquebrune Sur Argens Γαλλία
  8. IES Al Ándalus, Almería Ισπανία
  9. IES Fernando de Rojas, Salamanca Ισπανία
  10. Secondary School no 19 Avram Iancu, Timișoara Ρουμανία
  11. Convitto Nazionale "G.B.Vico" , Chieti (Ch) Ιταλία

Το έργο βραβεύτηκε με εθνική και ευρωπαϊκή ετικέτα ποιότητας.

Ο επίσημος ιστότοπος του έργου, στον οποίο αποτυπώνεται όλη η εργασία των μαθητών και των εκπαιδευτικών, βρίσκεται στην ακόλουθη ηλεκτρονική διεύθυνση:

https://twinspace.etwinning.net/44001/home

Tο πρόγραμμα αυτό υλοποιούν το σχολικό έτος (2017-2018) για την Ε΄ τάξη του Δημοτικού η φιλόλογος Λίντα Αλεξοπούλου και η βιολόγος Νάντια Μαραζιώτη, σε συνεργασία με τους δασκάλους της τάξης Σοφία Αλεξοπούλου και Γιάννη Κυρίτση. 

Στο πρόγραμμα αυτό συμμετέχουν τα παρακάτω  σχολεία:

  1. 15° ICS "P. Orsi" di Siracusa, Siracusa (Sr) Ιταλία
  2. 8ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΩΝ, Thessaloniki Ελλάδα
  3. Istituto Comprensivo Mediglia, Mediglia (Mi) Ιταλία
  4. Základní škola Kroměříž, Komenského nám. 440, Kroměříž Δημοκρατία της Τσεχίας
  5. Newcastle-Under-Lyme Junior School, Newcastle-Under-Lyme Ηνωμένο Βασίλειο
  6. CP Coll d'en Rabassa, Palma Ισπανία.

Το έργο αυτό βραβεύτηκε με την εθνική και την ευρωπαϊκή ετικέτα ποιότητας.

Μπορείτε να δείτε όλη την ανάπτυξη του έργου στην ηλεκτρονική διεύθυνση:  https://twinspace.etwinning.net/43325/home

Το πρόγραμμα υλοποἰησαν το σχολικό έτος 2016-2017 με τη Δ΄ Δημοτικού, οι φιλόλογοι Θεόδωρος Τομαρᾶς και Λίντα Αλεξοπούλου, σε συνεργασία με τους δασκάλους της τάξης Κων/νο Λαμπρόπουλο και Κατερίνα Σμάνη.

Το έργο βραβεύτηκε με την εθνική και την ευρωπαϊκή ετικέτα ποιότητας.

Στο πρόγραμμα αυτό συμμετείχαν τα παρακάτω σχολεία:

  1. 1° ICS di Pontecorvo, Pontecorvo (Fr) Ιταλία
  2. Whitehouse Common Primary School, Sutton Coldfield Ηνωμένο Βασίλειο
  3. 15° ICS "P. Orsi" di Siracusa, Siracusa (Sr) Ιταλία
  4. Saint Felix de sorgues, Saint Felix De Sorgues Γαλλία.

Ο επίσημος ιστότοπος του έργου, στον οποίο αποτυπώνεται όλη η εργασία των μαθητών και των εκπαιδευτικών, βρίσκεται στην ακόλουθη ηλεκτρονική διεύθυνση:

https://twinspace.etwinning.net/22968/home

 Ο επίσημος ιστότοπος του έργου, στον οποίο αποτυπώνεται όλη η εργασία των μαθητών και των εκπαιδευτικών, βρίσκεται στην ακόλουθη ηλεκτρονική διεύθυνση:

http://new-twinspace.etwinning.net/web/p102725/welcome

Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε το σχολικό έτος 2015-2016, αφού εγκρίθηκε από τις εθνικές υπηρεσίες eTwinning Ισπανίας και Ελλάδας. Τα Εκπαιδευτήρια Πάνου συνεργάστηκαν με το σχολείο IES Fernando de Rojas της πόλης Salamanca της Ισπανίας. Το θέμα του προγράμματος ήταν η δημοκρατική ολοκλήρωση της Ευρώπης και οι μαθητές των δύο χωρών διεξήγαγαν έρευνα σχετικά με το δημοκρατικό έλλειμμα που παρατηρείται στον Ευρωπαϊκό χώρο.

Στο πλαίσιο του προγράμματος οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί των δύο χωρών αντάλλαξαν επισκέψεις, με σκοπό την ανταλλαγή απόψεων και τη σύσφιξη των μεταξύ τους σχέσεων.

Στο πρόγραμμα αυτό συμμετείχαν τα εξής σχολεία:

Εκπαιδευτήρια Πάνου - Λύκειο - Ναύπακτος (Ελλάδα)

IES Fernando de Rojas (Salamanca - Spain)

Ημερολόγιο

Ανακοινώσεις

  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -